Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Methods of Discrete Pneumatic Drive Control that Ensures the Shock Absorption During the Last Part of the Movement

Tytuł:
Methods of Discrete Pneumatic Drive Control that Ensures the Shock Absorption During the Last Part of the Movement
Metoda dyskretnego sterowania pneumatycznym napędem tłokowym zapewniająca amortyzację dobiegu
Autorzy:
Jurczyński, M.
Olszewski, M.
Powiązania:
https://bibliotekanauki.pl/articles/154516.pdf
Data publikacji:
2009
Wydawca:
Stowarzyszenie Inżynierów i Techników Mechaników Polskich
Tematy:
pneumatyka
hamowanie
amortyzacja
pneumatic
braking
shock absorption
Źródło:
Pomiary Automatyka Kontrola; 2009, R. 55, nr 3, 3; 209-212
0032-4140
Język:
angielski
Prawa:
CC BY: Creative Commons Uznanie autorstwa 3.0 Unported
Dostawca treści:
Biblioteka Nauki
Artykuł
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
In order to increase the production efficiency, the discrete manufacturing processes tend to have higher and higher speed, therefore producers of actuators for such processes have to manufacture devices that could achieve higher and higher velocity. This paper presents the analysis of the servomotor driver breaking processes implemented with the use of typing breaking devices, as well as the comparison of the breaking process with the one that ensures the dynamic overload minimization. The systems of the velocity control have also been presented that can be applied instead of the special - construction shock absorbers, and simultaneously give us the possibility to inlluence the braking process itself during the system operation.

Wynikająca z dążenia do polepszania wydajności produkcji tendencja zwiększania szybkości realizacji dyskretnych procesów produkcyjnych zmusza producentów elementów wykonawczych do konstruowania elementów zdolnych do osiągania coraz większych predkości. W niniejszej pracy przedstawiono analizę procesów hamowania napędów silownikowych, realizowanych z wykorzystaniem typowych urządzeń hamujących i porównanie z przebiegiem procesu hamowania zapewniającego minimalizację przeciążeń dynamicznych. Przedstawiono również systemy sterowania predkością które, mogą być stosowane zamiast amortyzatorów dając jednocześnie możliwość wpływania na sam proces hamowania w trakcie pracy układu.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies