The article is about the issue of the influence of ballast resistance on the stability of the Continuous Welded Rail. The ballast resistance affects both the longitudinal and transverse displacements. It depends on the quality of the ballast, the degree of its compaction and contamination. The article contains an analysis of the impact of ballast resistance on the track based on the Finite Difference Method. The calculations showed that the resistance value directly affects the allowable critical force and the maximum temperature rise in the rail that does not endanger the safety of railway traffic.
Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies
Informacja
SZANOWNI CZYTELNICY!
UPRZEJMIE INFORMUJEMY, ŻE BIBLIOTEKA FUNKCJONUJE W NASTĘPUJĄCYCH GODZINACH:
Wypożyczalnia i Czytelnia Główna: poniedziałek – piątek od 9.00 do 19.00