Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Metody klasyfikacji pojazdów samochodowych w ruchu

Tytuł:
Metody klasyfikacji pojazdów samochodowych w ruchu
Classyfication methods of moving vehicles
Autorzy:
Gajda, J.
Sroka, R.
Stencel, M.
Żegleń, T.
Powiązania:
https://bibliotekanauki.pl/articles/153391.pdf
Data publikacji:
2000
Wydawca:
Stowarzyszenie Inżynierów i Techników Mechaników Polskich
Źródło:
Pomiary Automatyka Kontrola; 2000, R. 46, nr 4, 4; 2-7
0032-4140
Język:
polski
Prawa:
CC BY: Creative Commons Uznanie autorstwa 3.0 Unported
Dostawca treści:
Biblioteka Nauki
Artykuł
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
Problem pomiaru parametrów pojedynczego pojazdu będącego w ruchu takich jak: obecnośc pojazdu w strefie pomiaru, prędkość długość, rodzaj pojazdu, masa całkowita, nacisk na oś itp., staje się w ostatnich latach coraz bardziej istotny. Parametry te determinują przynaleźność pojazdu do jednej z wyróżnionych klas. W pracy tej skupiono się na metodach klasyfikacji pojazdów samochodowych pozostających w ruchu. Przedstawiono dwie grupy metod. Pierwsza polega na porównywaniu sygnału pomiarowego generowanego przez pojazd z sygnałami wzorcowymi charakterystycznymi dla wyroznionych klas. Druga bazuje na parametryzacji tego sygnału i porownaniu wartoścu uzyskanych parametrów z granicami przedziałów ich zmienności, typowymi dla wyróznionych klas. Klasyfikacji dokonywano w oparciu o sygnały generowane przez poruszające sie pojazdy w pojedynczym indukcyjnym czujniku pętlowym umieszczonym pod powierzchnia drogi. Przedstawiono również wyniki elsperymentów pozwalające zweryfikować efektywność zaproponowanych algorytmów klasyfikacji.

The problem of vehicle parameters identification such as a number, velocity, length, type, total weight, axle load i.e. is very important in last years. The paper is focused on vehicle classification into one of selected categories. There are presented two group of methods. the first depends on comparison of input signal to pattern signal (there are used three types of pattern). The second method based on paramerization if input signals. The classification has been done using signals generated by moving vehicles in a single induction loop sensor. The paper presents also the results of measurements which allow verification of proposed algorithms.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies