Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Measurements and Analysis of Motor Supplyng Current Waveform for Diagnostic Purposes

Tytuł:
Measurements and Analysis of Motor Supplyng Current Waveform for Diagnostic Purposes
Pomiary i analiza krzywej prądu zasilającego silnik dla celów diagnostycznych
Autorzy:
Swędrowski, L.
Powiązania:
https://bibliotekanauki.pl/articles/151959.pdf
Data publikacji:
2003
Wydawca:
Stowarzyszenie Inżynierów i Techników Mechaników Polskich
Tematy:
silnik
widmo prądu
filtry
diagnostyka
motor
current spectrum
diagnistics
Źródło:
Pomiary Automatyka Kontrola; 2003, R. 49, nr 12, 12; 58-61
0032-4140
Język:
angielski
Prawa:
CC BY: Creative Commons Uznanie autorstwa 3.0 Unported
Dostawca treści:
Biblioteka Nauki
Artykuł
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
The object of the investigation presented in the paper are measurements related to diagnostics of induction motors, specially damages caused to bearings. Due to the fact that the amplitude of the network voltage fundamental harmonic in the supplying for damages of bearings, there has been proposed a preliminary elimination from the analog current signal. The proposed filter is shown in the paper. The paper presents also the measuring system and provides results of the investigations carried out on motor encumbered with specially prepared bearing defect.

Pojawienie się określonych typów uszkodzeń w silniku jest źródłem odkształcenia prądu zasilającego. W przypadku uszkodzenia łożyska amplitudy składowych harmonicznych w widmie prądu zasilajacego maszynę indukcyjną w stosunku do amplitudy składowej podstawowej są bardzo małe w porównaniu z dominującą składową sieciową. Stwarza to problemy z pomiarem składowych harmonicznych. Dlatego zaproponowano stłumienie składowej sieciowej jeszcze w części analogowej systemu pomiarowego a nastepnie wzmocnienie pozostałego sygnału. Ponadto należało określić zależności teoretyczne, opisujace zmiany w prądzie przy określonych rodzajach uszkodzeń. To zadanie rozwiązano budując modele matematyczne silnika indukcyjnego tak skonstruowane, aby były wrażliwe na wprowadzanie zakłóceń, symulujących założone rodzaje uszkodzeń. Celem pracy było zaprojektowanie i badania systemu pomiarowego, który umożliwiłby pomiary składowych widma prądu silnika indukcyjnego odpowiedzialnych za uszkodzenia łożysk i jego badania. Rezultaty badań wskazują, że zastosowanie filtra wąskopasmowego, który redukuje składową sieciową, pozwalającą na ujawniwnie składowych widma, które w zastosowaniu praktycznym są użyteczne - niosą informacje o stanie diagnozowanego obiektu.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies