Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Analiza akustyczna małej pętli autobusowej

Tytuł:
Analiza akustyczna małej pętli autobusowej
Acoustic analysis of a small bus loop
Autorzy:
Zagubień, A.
Powiązania:
https://bibliotekanauki.pl/articles/151447.pdf
Data publikacji:
2011
Wydawca:
Stowarzyszenie Inżynierów i Techników Mechaników Polskich
Tematy:
pomiary hałasu
ekranowanie
noise measurements
screening
Źródło:
Pomiary Automatyka Kontrola; 2011, R. 57, nr 2, 2; 165-167
0032-4140
Język:
polski
Prawa:
CC BY: Creative Commons Uznanie autorstwa 3.0 Unported
Dostawca treści:
Biblioteka Nauki
Artykuł
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
W artykule przedstawiono analizy akustyczne hałasu komunikacyjnego emitowanego do środowiska, spowodowanego tymczasową lokalizacją małej pętli autobusów miejskich. Wykonana analiza stanowi materiał umożliwiający wybór rozwiązania pozwalającego ograniczyć poziomy imisji hałasu dla wielorodzinnego budynku mieszkaniowego, a następnie ocenić zaproponowane rozwiązania pod względem ich skuteczności i kosztów realizacji. Mając na uwadze omówione wyniki analizy akustycznej, tymczasowość sytuacji, porównywalne efekty redukcji hałasu przy zastosowaniu ekranów akustycznych i reorganizacji ruchu, sugeruje się podjęcie działań organizacyjnych.

The paper presents acoustic analyses of the traffic noise emitted in the environment, caused by temporary location of a small bus loop. The whole process of the bus terminal activity was thoroughly analysed, considering especially the intensity of vehicle traffic, the structural type of vehicles (including heavy vehicles), the maneuvers within the routes and also the management of the analysed area. The analysis enables the choice of the most suitable solution by which the noise level immission - considering a multifamily house, Fig. 1 - may be reduced. It also enables the assessment of suggested solutions considering their effectiveness and the cost of realisation. In the calculations there were considered: the possibility of acoustic screening of the building, the possibility of the changes in the present schedule of bus traffic on both arrivals and departures sites and also on the manoeuvring site. Taking into account the acoustic analysis results, the temporariness of the situation, comparable effects of noise reduction by building acoustic screen and traffic reorganisation, some reorganisation measures/steps are suggested.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies