Streszczenie
Celem artykułu jest ocena intensywności użytkowania Facebooka przez młodych dorosłych w odniesieniu do ich kompetencji społecznych i rozumienia emocji.
Materiał i metody
W badaniach wykorzystano metodę sondażu diagnostycznego. W skład kwestionariusza ankiety wchodziły: Kwestionariusz Intensywności Użytkowania Facebooka (KIUF) autorstwa J. Kusia i M. Szulżyckiego, Profil Kompetencji Społecznych (PROKOS) autorstwa A. Matczak i K. Kartowskiej, Test Rozumienia Emocji (TRE) autorstwa A. Matczak i J. Piekarskiej oraz metryczka.
Wyniki
Uzyskane wyniki wskazują na to, że większość osób nie podporządkowuje swojego życia Facebookowi. Kompetencje społeczne oraz rozumienie emocji przez badanych są zazwyczaj na poziomach poniżej przeciętnego, co może prowadzić do nadmiernego angażowania się w niektóre aktywności online. Przeprowadzona analiza statystyczna wykazała, że największy wpływ na Facebookowych celebrytów mają kompetencje towarzyskie, a na Graczy - kompetencje społecznikowskie.
Wnioski
Ze względu na wykazane niskie kompetencje społeczne i rozumienie emocji wśród młodych dorosłych, należy w toku kształcenia poświęcić więcej miejsca tym zagadnieniom.
Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies
Informacja
SZANOWNI CZYTELNICY!
UPRZEJMIE INFORMUJEMY, ŻE BIBLIOTEKA FUNKCJONUJE W NASTĘPUJĄCYCH GODZINACH:
Wypożyczalnia i Czytelnia Główna: poniedziałek – piątek od 9.00 do 19.00