Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Wykorzystanie ścisłej integracji systemu lokalizacji GPS/GNSS i technologii inercyjnej w pomiarach drogowych

Tytuł:
Wykorzystanie ścisłej integracji systemu lokalizacji GPS/GNSS i technologii inercyjnej w pomiarach drogowych
Tightly Coupled Inertial + GNSS Positioning Solution in Road Surveying
Autorzy:
Lipiński, E. J.
Powiązania:
https://bibliotekanauki.pl/articles/145179.pdf
Data publikacji:
2013
Wydawca:
Stowarzyszenie Inżynierów i Techników Komunikacji Rzeczpospolitej Polskiej
Tematy:
drogi
pomiary
systemy lokalizacji
integracja
roads
surveying
positioning systems
integration
Źródło:
Drogownictwo; 2013, 12; 380-385
0012-6357
Język:
polski
Prawa:
Wszystkie prawa zastrzeżone. Swoboda użytkownika ograniczona do ustawowego zakresu dozwolonego użytku
Dostawca treści:
Biblioteka Nauki
Artykuł
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
W artykule omówiono stosunkowo nowy system pozycjonowania – zestaw inercyjno-satelitarny ścisłej integracji opracowany przez kanadyjską firmę technologiczną NovAtel i funkcjonujący pod nazwą SPAN. System ma charakter hybrydowy i korzysta z synergii dwóch uzupełniających się technologii: satelitarnego pozycjonowania GPS/GNSS oraz nawigacji inercyjnej. Ponadto przedstawiono architekturę systemu oraz wyniki kilku przeprowadzonych prób w trzech polskich miastach. Próby wykazały, że SPAN, w porównaniu do tradycyjnego odbiornika GPS/GNSS, kontynuuje pracę w wysokiej zabudowie, w pobliżu ekranów akustycznych i pod wiaduktami. Umożliwia nawet kontynuowanie pomiarów w tunelach. Ponieważ zebrane dane w większości wypadków nie wymagają edycji ani powtórnego przejazdu, zastosowanie SPAN skraca wykonanie prac pomiarowych.

Article covers relatively new positioning system - tightly coupled GNSS/INS (satellite / inertial) system designed by Canadian GNNS manufacturer NovAtel, Inc. and offered as SPAN. This hybrid system utilizes synergy of two technologies: GPS/GNSS satellite positioning and inertial navigation. In the article architecture of the SPAN is described and results of tests in 3 Polish cities are presented. Collected data display clear advantage of SPAN-collected road data in comparison with traditional GPS/GNSS receiver: it continues positioning in such adverse conditions as high buildings, acoustic barriers and under bridges. It even allows positioning to continue in tunnels. Since SPAN-collected data mostly does not require edition or repeated surveys, use of this system saves data collection time considerably.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies