Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Zastosowanie w warunkach polskich francuskiej metody projektowania nawierzchni asfaltowych o podbudowach związanych spoiwami hydraulicznymi

Tytuł:
Zastosowanie w warunkach polskich francuskiej metody projektowania nawierzchni asfaltowych o podbudowach związanych spoiwami hydraulicznymi
Application of French method of design of asphalt pavements with hydraulically bound bases in Polish conditions
Autorzy:
Jaczewski, M.
Judycki, J.
Powiązania:
https://bibliotekanauki.pl/articles/144670.pdf
Data publikacji:
2012
Wydawca:
Stowarzyszenie Inżynierów i Techników Komunikacji Rzeczpospolitej Polskiej
Tematy:
projektowanie nawierzchni
kryteria zmęczeniowe
nawierzchnie półsztywne
pavement design
fatigue criterion
semi-rigid pavements
Źródło:
Drogownictwo; 2012, 6; 199-203
0012-6357
Język:
polski
Prawa:
Wszystkie prawa zastrzeżone. Swoboda użytkownika ograniczona do ustawowego zakresu dozwolonego użytku
Dostawca treści:
Biblioteka Nauki
Artykuł
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
Przedstawiono francuską metodę projektowania konstrukcji nawierzchni o podbudowach związanych spoiwami hydraulicznymi oraz próbę zastosowania jej do polskich warunków. Opisano francuską klasyfikację konstrukcji z warstwami podbudowy związanymi spoiwem hydraulicznym oraz sposób wykorzystania praw zmęczeniowych dla różnych typów takich nawierzchni. Podano przykład obliczeniowy dla konstrukcji kompozytowej według metody francuskiej oraz porównawczo według stosowanych w Polsce kryteriów Dempsey'a oraz Instytutu Asfaltowego.

This paper presents the French design method of asphalt pavements with hydraulically bound bases and an attempt of using this method in Polish conditions. French classification of pavements with hydraulically bound bases and the way of application of fatigue laws for different types of such pavements were presented. Examples of calculations for composite pavement according to the French method, and for comparison, according to the Dempsey's and Asphalt Institute criteria which are used in Poland, were presented.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies