Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Wpływ ukształtowania konstrukcji ukośnego wiaduktu zintegrowanego na fundamenty

Tytuł:
Wpływ ukształtowania konstrukcji ukośnego wiaduktu zintegrowanego na fundamenty
The effect of shape structure of the skew integral flyover on the foundations
Autorzy:
Oleszek, R.
Powiązania:
https://bibliotekanauki.pl/articles/144447.pdf
Data publikacji:
2014
Wydawca:
Stowarzyszenie Inżynierów i Techników Komunikacji Rzeczpospolitej Polskiej
Tematy:
mosty zintegrowane
fundamenty mostowe
mosty w skosie
integral bridges
bridge foundations
skew bridges
Źródło:
Drogownictwo; 2014, 10; 332-338
0012-6357
Język:
polski
Prawa:
Wszystkie prawa zastrzeżone. Swoboda użytkownika ograniczona do ustawowego zakresu dozwolonego użytku
Dostawca treści:
Biblioteka Nauki
Artykuł
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
Specyfika zintegrowanych obiektów mostowych polega na zastosowaniu podatnych podpór, które odkształcają się wraz z gruntem. Przedstawiono zagadnienia związane z analizą przykładowego wiaduktu zintegrowanego. Scharakteryzowano metodologię obliczeń ustroju współpracującego z ośrodkiem gruntowym i schematy obciążeń. Szczególną uwagę zwrócono na obciążenie parciem gruntu oraz zastosowane modele numeryczne konstrukcji i podłoża. Oceniono wpływ przyjętego przekroju poprzecznego wiaduktu drogowego usytuowanego w skosie na rozkład sił wewnętrznych w fundamentach. Przeanalizowano skutki oddziaływań termicznych, obciążeń stałych oraz ruchomych.

The specificity of integral bridges consists of using flexible supports which deform together with soil. Selected issues related to the analysis of a sample integral viaduct were presented. Methodology of structure cooperating with the surrounding ground calculation and load schemes were characterized. Special attention was paid to the soil pressure and to the applied numerical models and substrate design. Influence of adopted cross-section of skew road viaduct on distribution of internal forces in foundations was discussed. Effects of thermal actions, permanent and live loads were analyzed.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies