Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Badania parametrów mechaniki pękania betonów asfaltowych konwencjonalnych i o wysokim module sztywności

Tytuł:
Badania parametrów mechaniki pękania betonów asfaltowych konwencjonalnych i o wysokim module sztywności
Investigations on fracture mechanics parameters of conventional and high modulus asphalt concretes
Autorzy:
Szydłowski, C.
Judycki, J.
Powiązania:
https://bibliotekanauki.pl/articles/144188.pdf
Data publikacji:
2014
Wydawca:
Stowarzyszenie Inżynierów i Techników Komunikacji Rzeczpospolitej Polskiej
Tematy:
mechanika pękania warstw asfaltowych
współczynnik intensywności naprężeń KI
całka J
konwencjonalny beton asfaltowy
beton asfaltowy o wysokim module sztywności
odporność na pękanie KIC
fracture mechanics asphalt mixes
stress intensity factor KI
J integral
conventional asphalt concrete
high modulus asphalt concrete
fracture toughness KIC
Źródło:
Drogownictwo; 2014, 7-8; 219-225
0012-6357
Język:
polski
Prawa:
Wszystkie prawa zastrzeżone. Swoboda użytkownika ograniczona do ustawowego zakresu dozwolonego użytku
Dostawca treści:
Biblioteka Nauki
Artykuł
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
W artykule przedstawiono przegląd literatury oraz podstawy teoretyczne wyznaczania krytycznej wartości współczynnika intensywności naprężeń KIC, oraz całki JC, charakteryzującej krytyczną prędkość uwalniania energii. Przedstawiono również wyniki badań laboratoryjnych parametrów mechaniki pękania betonów asfaltowych konwencjonalnych i o wysokim module sztywności. Na podstawie otrzymanych wyników dokonano próby oceny badanych mieszanek pod kątem odporności na pękanie.

The paper presents the literature review and theoretical approach for determining the critical stress intensity factor KIC and the J-integral, characterized by the critical strain energy release rate. It also presents the results of laboratory tests of fracture mechanics parameters of conventional asphalt concrete and high modulus asphalt concrete. On the basis of the results the studied asphalt concretes were evaluated for resistance to fracture.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies