Podbudowy drogowe, które są decydującym elementem konstrukcji nawierzchni zapewniającym ich trwałość, muszą spełniać odpowiednie wymagania techniczne a także być opłacalne ekonomicznie. W artykule przedstawiono strukturę kosztów wykonania podbudowy na przykładzie podbudowy z mieszanki niezwiązanej i podbudowy z gruntu stabilizowanego spoiwami hydraulicznymi. Stwierdzono, że największy udział w koszcie wykonania podbudowy związanej spoiwem hydraulicznym ma koszt pracy sprzętu, natomiast o koszcie wykonania podbudowy z kruszyw niezwiązanych decyduje cena materiału.
Road bases, which are crucial elements of pavement structure assuring their durability, have to fulfill related technical requirements and to be effected economically. In the paper, cost structure of base construction made of unbound mixture and soil stabilized with hydraulic binders are presented. There is concluded, that cost of equipment has highest influence on total cost of road base made of soil stabilized with hydraulic binders while cost of materials is dominant in road base made of unbound mixture.
Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies
Informacja
SZANOWNI CZYTELNICY!
UPRZEJMIE INFORMUJEMY, ŻE BIBLIOTEKA FUNKCJONUJE W NASTĘPUJĄCYCH GODZINACH:
Wypożyczalnia i Czytelnia Główna: poniedziałek – piątek od 9.00 do 19.00