Pomocniczość jako zasada przyznawania świadczeń z systemu pomocy społecznej. Perspektywa pedagogiczna The Subsidiarity as the Principle of Granting Benefits from the System of the Welfare. A Pedagogic Prospect
In our times by design a subsidiarity to which many fields of study are appealing, is fundamentals of the social order especially from the field of the social science and legal. On land of pedagogy categories of the subsidiarity and the help were also developed, their theoretical assumptions along with the practical implications. This notion was settled not only in the context of pedagogy, but also the social policy adjusting tasks and functioning of the system of the welfare. Exactly a subsidiarity understood as the prevention is nature of the contemporary welfare, and in the time withdrawal of situations justifying using from the welfare, supporting persons and families in efforts aiming at satisfying the essential needs and enables them to live in conditions suiting the human dignity. Therefore the kind, the form and the size of benefits should be suitable for the difficult situation of the practical person or the family which is justify-ing providing assistance.
Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies
Informacja
SZANOWNI CZYTELNICY!
UPRZEJMIE INFORMUJEMY, ŻE BIBLIOTEKA FUNKCJONUJE W NASTĘPUJĄCYCH GODZINACH:
Wypożyczalnia i Czytelnia Główna: poniedziałek – piątek od 9.00 do 19.00