In-wheel electric drives are promising as actuators in active safety systems of
electric and hybrid vehicles. This new function requires dedicated control algorithms,
making it essential to deliver models that reflect better the wheel-torque control dynamics
of electric drives. The timing of digital control events, whose importance is stressed
in current research, still lacks an analytical description allowing for modeling its influence
on control system dynamics. In this paper, authors investigate and compare approaches
to the analog and discrete analytical modeling of torque control loop in digitally
controlled electric drive. Five different analytical models of stator current torque component
control are compared to judge their accuracy in representing drive control dynamics
related to the timing of digital control events. The Bode characteristics and stepresponse
characteristics of the analytical models are then compared with those of a reference
model for three commonly used cases of motor discrete control schemes. Finally,
the applicability of the presented models is discussed.
Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies
Informacja
SZANOWNI CZYTELNICY!
UPRZEJMIE INFORMUJEMY, ŻE BIBLIOTEKA FUNKCJONUJE W NASTĘPUJĄCYCH GODZINACH:
Wypożyczalnia i Czytelnia Główna: poniedziałek – piątek od 9.00 do 19.00