The promotion and application of electric vehicles will contribute to the solution
of several problems, such as energy shortage and environmental pollution, and the
achievement of country economy and energy security. But a large-scale vehicle-to-grid
system may cause adverse effects in the distribution network operation, the power network
planning and such other parts. First, this paper collects the factors that influence the
electric vehicle charging load and establishes the EV charging load model with a Monte-
Carlo method. Then, we analyze the effect that the EV charging load made on the nodal
voltage deviation under different permeability based on the IEEE30 node system. At last,
this research gets the conclusion that the nodal voltage deviation is closely related to EV
permeability, node type and node location. This research conclusion will provide practical
guidance to the charging station planning.
Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies
Informacja
SZANOWNI CZYTELNICY!
UPRZEJMIE INFORMUJEMY, ŻE BIBLIOTEKA FUNKCJONUJE W NASTĘPUJĄCYCH GODZINACH:
Wypożyczalnia i Czytelnia Główna: poniedziałek – piątek od 9.00 do 19.00