The study of the subdivision driving technology of a stepper motor and two
types of typical acceleration and deceleration curves aims at optimizing the open-loop
control performance of the stepper motor. The simulation model of a two-phase hybrid
stepper motor open-loop control system is set up based on the mathematical model of
the stepper motor, in order to let the stepper motor have the smaller stepper angle, two
types of typical acceleration and a deceleration curve algorithm are designed for the real-
time online calculation based on the subdivision driving technology. It respectively carries
out the simulation analysis for their control effects. The simulation results show that the
parabolic acceleration and deceleration curves have a larger maximum in-step rotation angle
and the faster dynamic response ability in the same control period, and at the same time,
the position tracking error of an intermediate process is smaller.
Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies
Informacja
SZANOWNI CZYTELNICY!
UPRZEJMIE INFORMUJEMY, ŻE BIBLIOTEKA FUNKCJONUJE W NASTĘPUJĄCYCH GODZINACH:
Wypożyczalnia i Czytelnia Główna: poniedziałek – piątek od 9.00 do 19.00