Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Multi-objective coordination optimisation method for DGs and EVs in distribution networks

Tytuł:
Multi-objective coordination optimisation method for DGs and EVs in distribution networks
Autorzy:
Tang, Huiling
Wu, Jiekang
Powiązania:
https://bibliotekanauki.pl/articles/141087.pdf
Data publikacji:
2019
Wydawca:
Polska Akademia Nauk. Czytelnia Czasopism PAN
Tematy:
charging and discharging of electric vehicles
distribution networks
distributed generation
multi-objective coordination optimisation
SAPSO
Źródło:
Archives of Electrical Engineering; 2019, 68, 1; 15-32
1427-4221
2300-2506
Język:
angielski
Prawa:
CC BY-NC-ND: Creative Commons Uznanie autorstwa - Użycie niekomercyjne - Bez utworów zależnych 3.0 PL
Dostawca treści:
Biblioteka Nauki
Artykuł
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
The loss of power and voltage can affect distribution networks that have a significant number of distributed power resources and electric vehicles. The present study focuses on a hybrid method to model multi-objective coordination optimisation problems for distributed power generation and charging and discharging of electric vehicles in a distribution system. An improved simulated annealing based particle swarm optimisation (SAPSO) algorithm is employed to solve the proposed multi-objective optimisation problem with two objective functions including the minimal power loss index and minimal voltage deviation index. The proposed method is simulated on IEEE 33-node distribution systems and IEEE-118 nodes large scale distribution systems to demonstrate the performance and effectiveness of the technique. The simulation results indicate that the power loss and node voltage deviation are significantly reduced via the coordination optimisation of the power of distributed generations and charging and discharging power of electric vehicles.With the methodology supposed in this paper, thousands of EVs can be accessed to the distribution network in a slow charging mode.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies