This paper deals with the finite element analysis of the demagnetization process
of the line start permanent magnet synchronous motor. Special attention has been paid
to demagnetization risk assessment after resynchronization during a short-term supply
power outage. The current and torque waveforms have been determined assuming the
difference depending initial rotor position angle. It has been demonstrated that the highest
demagnetization risk occurs when resynchronization (motor reclosing) is performed when
induced electromotive forces are in anti-phase to the supply voltage waveforms. The effect
of cage winding resistance on the risk of demagnetization is examined and discussed.
Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies
Informacja
SZANOWNI CZYTELNICY!
UPRZEJMIE INFORMUJEMY, ŻE BIBLIOTEKA FUNKCJONUJE W NASTĘPUJĄCYCH GODZINACH:
Wypożyczalnia i Czytelnia Główna: poniedziałek – piątek od 9.00 do 19.00