This paper deals with the modelling of traction linear induction motors (LIMs) for
public transportation. The magnetic end effect inherent to these motors causes an asymmetry
of their phase impedances. Thus, if the LIM is supplied from the three-phase symmetrical
voltage, its phase currents become asymmetric. This effect must be taken into consideration
when simulating the LIMs’ performance. Otherwise, when the motor phase currents are
assumed to be symmetric in the simulation, the simulation results are in error. This paper
investigates the LIM performance, considering the end-effect induced asymmetry of the
phase currents, and presents a comparative study of the LIM performance characteristics
in both the voltage and the current mode.
Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies
Informacja
SZANOWNI CZYTELNICY!
UPRZEJMIE INFORMUJEMY, ŻE BIBLIOTEKA FUNKCJONUJE W NASTĘPUJĄCYCH GODZINACH:
Wypożyczalnia i Czytelnia Główna: poniedziałek – piątek od 9.00 do 19.00