In order to explore creativity in design, a computational model based on Case-Based Reasoning (CBR) (an approach to employing old experiences to solve new problems) and other soft computing techniques from machine learning, is proposed in this paper. The new model is able to address the four challenging issues: generation of a design prototype from incomplete requirements, judgment and improvement of system performance given a sparse initial case base library, extraction of critical features from a given feature space, adaptation of retrieved previous solutions to similar problems for deriving a solution to a given design task. The core principle within this model is that different knowledge from various level cases can be explicitly explored and integrated into a practical design process. In order to demonstrate the practical significance of our presented computational model, a case-based design system for EM devices, which is capable of deriving a new design prototype from a real-world device case base with high dimensionality, has been developed.
Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies
Informacja
SZANOWNI CZYTELNICY!
UPRZEJMIE INFORMUJEMY, ŻE BIBLIOTEKA FUNKCJONUJE W NASTĘPUJĄCYCH GODZINACH:
Wypożyczalnia i Czytelnia Główna: poniedziałek – piątek od 9.00 do 19.00