Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Analyzing method to evaluate effect of roadway pressure relief

Tytuł:
Analyzing method to evaluate effect of roadway pressure relief
Autorzy:
Fan, Lei
Wang, Weijun
Yuan, Chao
Powiązania:
https://bibliotekanauki.pl/articles/1402308.pdf
Data publikacji:
2020
Wydawca:
Politechnika Wrocławska. Wydział Geoinżynierii, Górnictwa i Geologii. Instytut Górnictwa
Tematy:
matter element extension
roadway pressure relief
effect evaluation
method of analysis
Źródło:
Mining Science; 2020, 27; 283-302
2300-9586
2353-5423
Język:
angielski
Prawa:
CC BY-NC: Creative Commons Uznanie autorstwa - Użycie niekomercyjne 4.0
Dostawca treści:
Biblioteka Nauki
Artykuł
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
Based on the theory of matter–element extension, this paper uses the calculation results of FLAC 3D (Fast Lagrangian Analysis of Continua) as raw data to systematically evaluate the effects of roadway pressure relief under different pressure relief options. The results show that: 1) Pressure relief can reduce rock stress on the mining roadway to a certain extent by arranging the pressure relief roadway above or on one side of it. However, the low-stress area formed by the former is larger than that created by the latter. Moreover, appropriately increasing the width of the pressure relief roadway above the mining roadway can effectively improve the stress environment of the mining roadway. 2) The excavation sequence of the pressure relief roadway and the mining roadway has a greater impact on the pressure relief effect. Adopting the method of "excavating the pressure relief roadway first, and after the stress of the surrounding rock of the pressure relief roadway is stabilized, then excavating the mining roadway" can greatly reduce or avoid the disturbance effect caused by the pressure relief roadway excavation. This sequence of excavation can significantly reduce or avoid the effects of disturbances caused by the excavation of the pressure relief roadway. 3) Excavating the pressure relief roadway on one side of the mining roadway can effectively reduce the deformation of its roof, and arranging the pressure relief roadway above the mining roadway can effectively control the deformation of its two sides. Appropriately increasing the width of the pressure relief roadway above the mining roadway can improve the effect of pressure relief.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies