The survival rate of children suffering from cancer has increased, but collateral effects have been observed. A mixed-method was used to evaluate cancer children’s language and cognitive abilities. Variables such as IQ and verbal comprehension, perceptual reasoning, working memory and processing speed were tested. Further-more, a semiguided 30-minute-long conversation on everyday matters was used for linguistic evaluation. Results confirm that language problems were present at phonological, lexical-semantic, structural or syntactic, pragmatic and non-verbal levels.
Wskaźnik przeżywalności dzieci cierpiących na raka wzrósł, ale zaobserwowano efekty dodatkowe. Metoda mieszana została wykorzystana do oceny języka i zdolności poznawczych dzieci chorych na raka. Przetestowano zmienne, takie jak IQ i rozumienie werbalne, rozumowanie percepcyjne, pamięć roboczą i szybkość przetwarzania. Ponadto do oceny językowej użyto 30-minutowej, częściowo sterowanej rozmowy na temat spraw codziennych. Wyniki potwierdzają, że problemy językowe były obecne na poziomach fonologicznych, leksykalno-semantycznych, strukturalnych lub syntaktycznych, pragmatycznych i niewerbalnych.
Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies
Informacja
SZANOWNI CZYTELNICY!
UPRZEJMIE INFORMUJEMY, ŻE BIBLIOTEKA FUNKCJONUJE W NASTĘPUJĄCYCH GODZINACH:
Wypożyczalnia i Czytelnia Główna: poniedziałek – piątek od 9.00 do 19.00