The performance of an air standard Miller cycle is analyzed using finite-time thermodynamics. The relations between the power output and the compression ratio and between the power output and the thermal efficiency are derived by detailed numerical examples. The results show that, throughout the compression ratio range, the power output decreases with increasing residual gases. The results also show that if compression ratio is less than certain value, the power output decreases with increasing equivalence ratio, while if compression ratio exceeds certain value, the power output first increases and then starts to decrease with increasing equivalence ratio. The conclusions of this investigation are of importance when considering the designs of actual Miller engines.
Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies
Informacja
SZANOWNI CZYTELNICY!
UPRZEJMIE INFORMUJEMY, ŻE BIBLIOTEKA FUNKCJONUJE W NASTĘPUJĄCYCH GODZINACH:
Wypożyczalnia i Czytelnia Główna: poniedziałek – piątek od 9.00 do 19.00