Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Hearing damage caused by noise in classical musicians

Tytuł:
Hearing damage caused by noise in classical musicians
Autorzy:
Zbysińska, Marta
Lachowska, Magdalena
Powiązania:
https://bibliotekanauki.pl/articles/1399069.pdf
Data publikacji:
2020
Wydawca:
Index Copernicus International
Tematy:
classical music
hearing loss
hearing protectors
musicians
noise
orchestra
Źródło:
Polski Przegląd Otorynolaryngologiczny; 2020, 9, 2; 41-53
2084-5308
2300-7338
Język:
angielski
Prawa:
Wszystkie prawa zastrzeżone. Swoboda użytkownika ograniczona do ustawowego zakresu dozwolonego użytku
Dostawca treści:
Biblioteka Nauki
Artykuł
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
In this paper, we discuss the issue of hearing damage caused by noise in classical musicians. Long-term exposure to highintensity sounds leads to degenerative changes at the level of the cochlea and then in the higher parts of the auditory canal. This is particularly unfavorable for musicians because an efficient hearing organ is necessary for them to perform their daily work. The risk of hearing damage depends on noise parameters and intrinsic factors referred to as individual noise sensitivity. Not all musicians are exposed to sounds that exceed the acceptable level. However, most of them work at noise levels that are close to or above the acceptable safety limit, thus posing a health threat. In addition to hearing threshold elevation, tinnitus, hyperacusis, and diplacusis may result following many years of exposure to high-intensity acoustic stimuli. Although the differences between the hearing thresholds for instrumentalists and members of the unexposed population are not large, researchers emphasize the need to recognize musicians as a risk group and to apply appropriate prevention. One of the methods to prevent hearing damage is to use ear protectors, which, although effectively reduce exposure, are not widely used by instrumentalists as they impede auditory control over the sounds produced by the instrument. In addition, multifaceted prevention programs and various techniques to minimize exposure are used, such as the proper placement of loud instruments in an orchestra.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies