The modern student is surrounded by technology, which results in their both social behaviours and their learning habits. Research indicates that although the attention span of modern reaches much lower levels than with previous generations, their ‘bursts’ of attention are more frequent and also their connecting and encoding abilities are more efficient. These changes in their cognitive functions should be answered by the adaptation if the teaching process in order to minimise the negative consequences of shorter attention span and maximise their potential.
Współczesny uczeń otoczony jest z każdej strony technologią, co ma swoje konsekwencje zarówno w jego zachowaniach społecznych, jak również w kształtowaniu się nawyków dotyczących uczenia się. Badanie dowodzą, że choć umiejętność skupiania się współczesnych nastolatków osiąga znacznie niższy poziom niż wcześniej, ich uwaga ‘odnawia’ się z większą częstotliwością, a jednocześnie cechuje ich umiejętność sprawniejszego przełączania się pomiędzy zadaniami. Takie zmiany w funkcjonowaniu poznawczym wymagają odpowiedniego dostosowania procesu dydaktycznego tak, aby zminimalizować deficyt wynikający z krótkiego czasu skupienia się i wykorzystać ich potencjał.
Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies
Informacja
SZANOWNI CZYTELNICY!
UPRZEJMIE INFORMUJEMY, ŻE BIBLIOTEKA FUNKCJONUJE W NASTĘPUJĄCYCH GODZINACH:
Wypożyczalnia i Czytelnia Główna: poniedziałek – piątek od 9.00 do 19.00