Artykuł przedstawia mechanizm powstawania uszkodzeń nawierzchni betonowych polegających na delaminacji warstwy wierzchniej. Szczególnie narażone są na takie uszkodzenia elementy wykonywane z betonu napowietrzonego, a niestety często wskazywane jako rozwiązania projektowe. Zwrócono uwagę, że są to rozwiązania o wysokim stopniu ryzyka wadliwości wykonawczej, a jednocześnie niebezpieczne z punktu widzenia użytkowalności.
The article presents the mechanism of damaging concrete pavements which consists of delamination of the surface layer. Elements made of air-entrained concrete are particularly vulnerable to such damage, and unfortunately they are often indicated as design solutions. It has been pointed out that these are solutions with a high risk of manufacturing defects, and at the same time dangerous when it comes to serviceability.
Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies
Informacja
SZANOWNI CZYTELNICY!
UPRZEJMIE INFORMUJEMY, ŻE BIBLIOTEKA FUNKCJONUJE W NASTĘPUJĄCYCH GODZINACH:
Wypożyczalnia i Czytelnia Główna: poniedziałek – piątek od 9.00 do 19.00