Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Data preparation for the purposes of 3D visualization

Tytuł:
Data preparation for the purposes of 3D visualization
Autorzy:
Gryboś, P.
Kaletowska, M.
Litwin, U.
Pijanowski, J. M.
Szeptalin, A.
Zygmunt, M.
Powiązania:
https://bibliotekanauki.pl/articles/1396715.pdf
Data publikacji:
2013
Wydawca:
Uniwersytet Rolniczy im. Hugona Kołłątaja w Krakowie
Tematy:
digital terrain model (DTM)
cultural landscape
3D visualization
photorealistic visualization
data conversion
wizualizacja 3D
wizualizacja fotorealistyczna
zagospodarowanie przestrzenne
Źródło:
Geomatics, Landmanagement and Landscape; 2013, 1; 31-40
2300-1496
Język:
angielski
Prawa:
Wszystkie prawa zastrzeżone. Swoboda użytkownika ograniczona do ustawowego zakresu dozwolonego użytku
Dostawca treści:
Biblioteka Nauki
Artykuł
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
The article presents a method of preparing input data for 3D visualizations. The authors implemented the proposed procedure when they were working on a visualization, with use of Autodesk 3ds Max software. The test object were the ruins of a historic grange that belonged to the Nostitz family in Mściwojów (Mściwojów commune, Jaworski district, Lower-Silesia Voivodeship). After surveying the area and analyzing the data, using MicroStation with a geodetic application MK (Mapa Kontekstowa - context map), a Digital Terrain Model (DTM) was created along with contour lines, with use of Data Acquisition (a tool in some programs of Bentley). Next, the models of spatial objects were created using the authors' software VITAL LANDSCAPES Tools, developed during the EU CENTRAL EUROPE program. It was the basis for development of a visualization of current land management, using the sotware Autodesk 3ds Max. This allowed the design of the future land management of the historic grange so that the landscape balance is maintained. The data processed in this manner can be used for photorealistic visualizations in Autodesk 3ds Max or other graphical sotware.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies