Formy aktywności fizycznej w programach wychowania fizycznego w szkołach podstawowych, gimnazjach i szkołach ponadgimnazjalnych na terenie województwa podkarpackiego
Formy aktywności fizycznej w programach wychowania fizycznego w szkołach podstawowych, gimnazjach i szkołach ponadgimnazjalnych na terenie województwa podkarpackiego Forms of physical activity in physical education programs in primary schools, middle schools and upper-secondary schools in Podkarpackie voivodeship
Celem badań była ocena, jakie formy aktywności sportowo-rekreacyjnej są realizowane przez nauczycieli wychowania fizycznego na różnych poziomach edukacji szkolnej w szkołach wiejskich i miejskich województwa podkarpackiego, oraz jakie trudności uniemożliwiają nauczycielowi realizację podstawy programowej z przedmiotu wychowanie fizyczne. Badaniami (kwestionariusz ankiety) objęto 1032 nauczycieli wychowania fizycznego zatrudnionych w szkołach wiejskich oraz 773 nauczycieli wychowania fizycznego pracujących w szkołach miejskich województwa podkarpackiego. Badaniami objęto szkoły o różnej wielkości: do 100 uczniów, od 100 do 300 uczniów, i powyżej 300 uczniów. Większość nauczycieli narzeka na warunki panujące w szkole. Największym problemem uniemożliwiającym realizację podstawy programowej z wychowania fizycznego w szkołach wiejskich i miejskich na Podkarpaciu jest łączenie klas oraz prowadzenie lekcji w grupach koedukacyjnych. Przeprowadzona analiza wykazała, iż nauczyciele najczęściej realizują zespołowe gry sportowe oraz lekkoatletykę.
The aim of studies was to evaluate what forms of sports and recreational activity are implemented by physical education teachers at different levels of school education in rural and urban schools of Podkarpackie Voivodeship and what difficulties prevent the teacher from implementing the basic curriculum from the subject of physical education. The researches (questionnaire) covered 1032 physical education teachers employed in rural schools and 773 physical education teachers working in urban schools in Podkarpackie Voivodeship. The studies included schools of varying sizes: up to 100 pupils, from 100 to 300 pupils and over 300 pupils. The majority of teachers complain about the conditions in a certain school. The biggest problem that prevents the implementation of the basic curriculum from physical education in rural and urban schools in Podkarpackie Voivodeship is the combination of classes and conducting lessons in co-educational groups. The performed analysis showed that teachers usually implement team sports and athletics.
Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies
Informacja
SZANOWNI CZYTELNICY!
UPRZEJMIE INFORMUJEMY, ŻE BIBLIOTEKA FUNKCJONUJE W NASTĘPUJĄCYCH GODZINACH:
Wypożyczalnia i Czytelnia Główna: poniedziałek – piątek od 9.00 do 19.00