Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Postrzeganie sytuacji konfliktowych w środowisku rówieśniczym przez uczniów we wczesnej edukacji

Tytuł:
Postrzeganie sytuacji konfliktowych w środowisku rówieśniczym przez uczniów we wczesnej edukacji
Perception of Peer Conflikt Situations by Students in Early School Education
Autorzy:
Jakubowicz-Bryx, Anna
Powiązania:
https://bibliotekanauki.pl/articles/1395501.pdf
Data publikacji:
2015
Wydawca:
Wyższa Szkoła Humanitas
Tematy:
sytuacje konfliktowe,
wczesna edukacja,
środowisko rówieśnicze
conflict situations,
early school education,
peer environment
Źródło:
Zeszyty Naukowe Wyższej Szkoły Humanitas. Pedagogika; 2015, 10; 133-144
1896-4591
Język:
polski
Prawa:
CC BY-NC-ND: Creative Commons Uznanie autorstwa - Użycie niekomercyjne - Bez utworów zależnych 3.0 PL
Dostawca treści:
Biblioteka Nauki
Artykuł
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
Pierwsze lata edukacji szkolnej są ważne w kontekście rozwoju osobistego i przyszłych losów jednostek. Konflikty, jakie pojawiają się w tym okresie na płaszczyźnie edukacyjnej, mogą mieć wpływ na osobowość i kształt relacji społecznych uczniów, zarówno aktualnych, jak i przyszłych. Gruntowne przyjrzenie się temu zagadnieniu oraz poświęcenie mu empirycznego wysiłku bez wątpienia pozostaje jednym z bardzo znaczących pedagogicznie zagadnień. „Konflikt” bowiem to pojęcie obejmujące swoim zasięgiem prawdopodobnie najważniejszą współcześnie problematykę wychowawczą, odnoszącą się do takich zjawisk, jak agresja i przemoc wśród dzieci i młodzieży. W artykule prezentowane są wyniki badań dotyczących postrzegania przez uczniów klas niższych sytuacji konfliktowych.

The first years of school education are vital in the context of personal development and the future fate of individuals. Conflicts which arise in this period at the educational level can influence the current and future personality and nature of students’ social relations. A detailed examination of this topic and application of empirical effort are certainly among the most pedagogically significant issues. The term ‘conflict’ covers probably the most important current problems of upbringing regarding such phenomena as aggression and violence among children and adolescents. The article presents the results of studies concerning perception of conflict situations by lower grade students.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies