Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Stereotypy - komunikacja - literatura

Tytuł:
Stereotypy - komunikacja - literatura
Stereotypes - communication - literature
Autorzy:
Grochowski, Grzegorz
Powiązania:
https://bibliotekanauki.pl/articles/1393075.pdf
Data publikacji:
2007-04-15
Wydawca:
Uniwersytet im. Adama Mickiewicza w Poznaniu
Źródło:
Przestrzenie Teorii; 2003, 2; 49-71
2450-5765
Język:
polski
Prawa:
CC BY-ND: Creative Commons Uznanie autorstwa - Bez utworów zależnych 4.0
Dostawca treści:
Biblioteka Nauki
Artykuł
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
The article presents an attempt to establish what role is played by stereotypes within the process of literary communication. The main framework for the presented argumentation is based on the cognitivist approach. The "stereotypes" are defined as clusters of evaluative, but - against the background of the common concept - not necessarily negative, social judgements, beliefs and attitudes. They can be employed in literary studies as long as they are described more explicitly as semantic representations. The next claim is that stereotypical beliefs are organized as the sets of propositions which receive specific referential status within specific contextual employment. Literature can be analysed as one of the important social fields of such acquisition.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies