Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

„Pan sądzi, że koniec bliski?”. Późny modernizm, duchy kina i Wesele Andrzeja Wajdy

Tytuł:
„Pan sądzi, że koniec bliski?”. Późny modernizm, duchy kina i Wesele Andrzeja Wajdy
„Do you think the end is close?”. Late-modernism, the spirit of cinema and Andrzej Wajdas ”The Wedding”
Autorzy:
Stelmach, Miłosz
Powiązania:
https://bibliotekanauki.pl/articles/1391455.pdf
Data publikacji:
2017-12-15
Wydawca:
Uniwersytet im. Adama Mickiewicza w Poznaniu
Źródło:
Przestrzenie Teorii; 2017, 27; 139-150
2450-5765
Język:
polski
Prawa:
CC BY-ND: Creative Commons Uznanie autorstwa - Bez utworów zależnych 4.0
Dostawca treści:
Biblioteka Nauki
Artykuł
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
The aim of the article is to place Andrzej Wajda’s work from the early 1970s in the late-moderist trend developing in Polish film at that time. The best example of this is The Wedding (1972), which implements modernist strategies of subjectification, self-reflection and stylisation at the artistic and narrative level. The presence of ghosts in this film especially leads to a theoretical discussion on the spectral nature of the medium of film.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies