Tytuł pozycji:
„Pan sądzi, że koniec bliski?”. Późny modernizm, duchy kina i Wesele Andrzeja Wajdy
- Tytuł:
-
„Pan sądzi, że koniec bliski?”. Późny modernizm, duchy kina i Wesele Andrzeja Wajdy
„Do you think the end is close?”. Late-modernism, the spirit of cinema and Andrzej Wajdas ”The Wedding”
- Autorzy:
-
Stelmach, Miłosz
- Powiązania:
-
https://bibliotekanauki.pl/articles/1391455.pdf
- Data publikacji:
-
2017-12-15
- Wydawca:
-
Uniwersytet im. Adama Mickiewicza w Poznaniu
- Źródło:
-
Przestrzenie Teorii; 2017, 27; 139-150
2450-5765
- Język:
-
polski
- Prawa:
-
CC BY-ND: Creative Commons Uznanie autorstwa - Bez utworów zależnych 4.0
- Dostawca treści:
-
Biblioteka Nauki
-
Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
The aim of the article is to place Andrzej Wajda’s work from the early 1970s in the late-moderist trend developing in Polish film at that time. The best example of this is The Wedding (1972), which implements modernist strategies of subjectification, self-reflection and stylisation at the artistic and narrative level. The presence of ghosts in this film especially leads to a theoretical discussion on the spectral nature of the medium of film.