W sprawach określonych art. 206 ust. 2 ustawy Prawo telekomunikacyjne przedsiębiorcom telekomunikacyjnym przysługuje odwołanie do Sądu Ochrony Konkurencji i Konsumentów w Warszawie. Postępowanie przed SOKiK jest postępowaniem merytorycznym, pierwszoinstancyjnym,
toczącym się według przepisów kodeksu postępowania cywilnego. Stosuje się więc tu wszystkie
przepisy procesowe, w tym art. 321 k.p.c. Zastosowanie art. 321 k.p.c. w sprawach telekomunikacyjnych budzi wątpliwości w praktyce, a dotyczy podstawowego zagadnienia postępowania
cywilnego, jakim jest przedmiot wyrokowania. Celem opracowania jest wykazanie, że przepis
art. 321 k.p.c. ma zastosowanie w sprawach z zakresu telekomunikacji z uwzględnieniem specyfiki spraw tego rodzaju, a w szczególności to, iż postępowanie przed SOKiK ma wymiar kontrolny działalności regulacyjnej Prezesa UKE. Nie może być uważane za naruszenie art. 321 k.p.c.
uchylenie decyzji administracyjnej wydanej przez Prezesa UKE w całości lub w części w sytuacji,
gdy istnieje potrzeba dokonania w całości lub w części niezbędnych dla rozstrzygnięcia sprawy
ustaleń. Analizie poddano orzeczenia sądów powszechnych i Sądu Najwyższego z zakresu spraw
telekomunikacyjnych, w szczególności orzeczenia wydawane w sprawach z odwołań od decyzji Prezesa UKE określających warunki współpracy międzyoperatorskiej w zakresie wysokości
stawek stosowanych we wzajemnych międzyoperatorskich rozliczeniach oraz nakładające kary.
In cases specified in Article 206 (2) of the Telecommunications Law, communications entrepreneurs
have the right to appeal to the Court of Competition and Consumer Protection in Warsaw. The
CCCP procedure is the first instance procedure under the Code of Civil Procedure. Thus, all the
procedural provisions, including Article 321 CCP, are applicable. The application of Article 321
CCP in telecommunications cases is controversial in practice and is connected with the basic issue
of civil procedure, i.e. rulings. The article aims to highlight that Article 321 CCP is applicable
in telecommunications cases when the specificity of these cases is taken into account, especially
the fact that the CCCP procedure is supervisory in nature and checks the regulatory activities of
the President of the Office of Electronic Communications. Thus, a reversal of the whole or a part
of the administrative decision issued by the OEC President cannot be treated as the violation of
Article 321 CCP when there is a need to establish all or some facts in order to make a judgement.
The article analyses the rulings of common courts and the Supreme Court in telecommunications
cases, especially in appeals against the OEC President’s decisions determining conditions for
telecommunication operators’ cooperation and termination rates and those imposing penalties.
Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies
Informacja
SZANOWNI CZYTELNICY!
UPRZEJMIE INFORMUJEMY, ŻE BIBLIOTEKA FUNKCJONUJE W NASTĘPUJĄCYCH GODZINACH:
Wypożyczalnia i Czytelnia Główna: poniedziałek – piątek od 9.00 do 19.00