Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Managing reputation on TripAdvisor – a case study of Cracow’s hotel market

Tytuł:
Managing reputation on TripAdvisor – a case study of Cracow’s hotel market
Autorzy:
Jezierski, Adam
Powiązania:
https://bibliotekanauki.pl/articles/1391083.pdf
Data publikacji:
2020
Wydawca:
Wyższa Szkoła Bankowa w Poznaniu
Tematy:
online reputation
electronic word of mouth
TripAdvisor
reviews
Źródło:
Studia Periegetica; 2020, 29(1); 9-27
1897-9262
2658-1736
Język:
angielski
Prawa:
Wszystkie prawa zastrzeżone. Swoboda użytkownika ograniczona do ustawowego zakresu dozwolonego użytku
Dostawca treści:
Biblioteka Nauki
Artykuł
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
The aim of the study described in this article was to establish if there are any patterns in the way different Cracow hotels manage their online reputation by responding to online user reviews. Reputation was analysed by means of quantitative variables representing some dimensions of reputation. Characteristics of selected hotels were investigated to show how they influence the way in which hotels respond to online reviews posted by hotel guests. 1327 replies to over 4000 reviews were collected by a web scraping tool called ParseHub. The significance of differences among group means in a sample was checked by one-way ANOVA analysis of variance and HSD Tukey test. It was found that three independent variables - having a social media profile, being part of a hotel chain and the TripAdvisor user rating - were factors that significantly differentiated hotels’ response to online reviews. Some differences to findings of previous studies were also identified, primarily in terms of the effect of star ratings and the number of rooms. It was concluded that Cracow’s hotels are better at managing their online reputation than hotels operating in other local markets and that visibility was the dimension of reputation that received the most attention.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies