Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Krakow as a Tourist Metropolitan Area. Impact of Tourism on the Economy of the City

Tytuł:
Krakow as a Tourist Metropolitan Area. Impact of Tourism on the Economy of the City
Autorzy:
Kruczek, Zygmunt
Mazanek, Leszek
Powiązania:
https://bibliotekanauki.pl/articles/1391029.pdf
Data publikacji:
2019
Wydawca:
Wyższa Szkoła Bankowa w Poznaniu
Tematy:
Kraków
metropolitan area
tourism
economy
satisfaction
Źródło:
Studia Periegetica; 2019, 26(2); 25-41
1897-9262
2658-1736
Język:
angielski
Prawa:
Wszystkie prawa zastrzeżone. Swoboda użytkownika ograniczona do ustawowego zakresu dozwolonego użytku
Dostawca treści:
Biblioteka Nauki
Artykuł
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
Krakow is one of the most recognizable Polish tourist destinations, has been included in the tourist metropolitan regions. The Old Town in Krakow and the Wieliczka Salt Mine were included in 1978 to the first World Heritage List of Culture and Nature. Krakow was the European Capital of Culture in 2000. It belongs to the UNESCO Creative Cities Network, was in 2013 honoured as the UNESCO City of Literature, and the European Gastronomic Academy chose Kraków as the European Capital of Gastronomy Culture in 2019. Tourism in Krakow has a very important economic function. In 2018, Krakow has been visited by as many as 13.5 million people, including over 3 million guests from abroad. In the same year, tourists spent almost PLN 6.5 billion during their stay in Krakow, and the GDP generated by the tourist industry in Krakow is over 8% of the city's total GDP. Tourism gives Krakow 29 thousand permanent jobs, and taking into account multiplier effects, generates over 40,000 of them. In the article, the authors describe the importance of tourism for the city's economy, analyse the size of tourism, income from tourism and employment in tourism, as well as changes in the perception of the tourist offer of the city in the opinion of tourists over the last 10 years. They pay attention to changes in the theme of arrivals and satisfaction related to their visit in Krakow.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies