The aim of the article is to identify unique image attributes of Poznań, Wrocław and Bratislava. It was made using the analysis of opinions posted on the English-language TripAdvisor website (‘Things to do…’ category for three cities). 76 most-emerging words-attributes were extracted from 29,383 reviews with the text mining procedure. These words differentiate the examined cities among themselves. Analysis of the correspondence revealed unique image attributes for each city. In addition, sentiment analysis was carried out, which showed differences in the affective dimension of the images between the cities.
Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies
Informacja
SZANOWNI CZYTELNICY!
UPRZEJMIE INFORMUJEMY, ŻE BIBLIOTEKA FUNKCJONUJE W NASTĘPUJĄCYCH GODZINACH:
Wypożyczalnia i Czytelnia Główna: poniedziałek – piątek od 9.00 do 19.00