Climate change is one of the most acute problems humanity is facing nowadays. At the same time, the school curriculum in Ukraine in most cases does not include up-to-date, practically oriented knowledge about climate change threats. For this reason this study describes examples of well-known climate change games, translated and adaptated for use in Ukrainian schools and aims to analyze role playing games about climate change as a tool that can be used in Education for Sustainable Development (ESD). The article describes 12 games selected from 5 open-access sources (like WWF, Red Cross Climate Centre), which were used in pilot studies conducted in 5 Ukrainian schools in order to estimate their applicability in the school educational program for biological disciplines. The results indicate a significant effect of raising the level of understanding of climate change threats and solutions; the proposed games can efficiently cover the educational gap in this field.
Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies
Informacja
SZANOWNI CZYTELNICY!
UPRZEJMIE INFORMUJEMY, ŻE BIBLIOTEKA FUNKCJONUJE W NASTĘPUJĄCYCH GODZINACH:
Wypożyczalnia i Czytelnia Główna: poniedziałek – piątek od 9.00 do 19.00