Zastosowanie elementów metody Marii Montessori w tradycyjnym przedszkolu. Refleksja nad badaniami w działaniu z pozycji zewnętrznego obserwatora The elements of the Maria Montessori method in the traditional kindergarten. The reflection on action research from the position of external observer
In this text I present, from the perspective of an external observer, research which shows, how using the Maria Montessori method helps teachers to work with children individually. The research method, which is action research, makes it possible to observe how the researcher-teacher involves children in all activities and enhances their self-esteem. At the same time the teacher`s engagement, independence and creativity become active while using the Maria Montessori method. I also present difficulties, which could happen, when the Maria Montessori method is used in the traditional kindergarten.
Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies
Informacja
SZANOWNI CZYTELNICY!
UPRZEJMIE INFORMUJEMY, ŻE BIBLIOTEKA FUNKCJONUJE W NASTĘPUJĄCYCH GODZINACH:
Wypożyczalnia i Czytelnia Główna: poniedziałek – piątek od 9.00 do 19.00