Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Widok z mojego okna na świat, który nas kształtuje – czytając książkę pod redakcją Teresy Sadoń-Osowieckiej „Miejsce, przestrzeń, krajobraz – edukacyjne znaki”

Tytuł:
Widok z mojego okna na świat, który nas kształtuje – czytając książkę pod redakcją Teresy Sadoń-Osowieckiej „Miejsce, przestrzeń, krajobraz – edukacyjne znaki”
The view from my window of the world shaping us – reading the book edited by Teresa Sadoń-Osowiecka “Place, space, landscape – educational signs”
Autorzy:
Groenwald, Maria
Powiązania:
https://bibliotekanauki.pl/articles/1388035.pdf
Data publikacji:
2016-03-31
Wydawca:
Uniwersytet Gdański. Wydawnictwo Uniwersytetu Gdańskiego
Tematy:
interdiscplinarity in educational studies of landscapes
creation of concepts of the world
Źródło:
Problemy Wczesnej Edukacji; 2016, 32, 1; 71-82
1734-1582
2451-2230
Język:
polski
Prawa:
Wszystkie prawa zastrzeżone. Swoboda użytkownika ograniczona do ustawowego zakresu dozwolonego użytku
Dostawca treści:
Biblioteka Nauki
Artykuł
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
As a starting point for the reconstruction of pictures of places of creation of the world’s concepts, the monograph edited by T. Sadoń-Osowiecka “Place, space, landscape – educational signs” was chosen. Analyses of the works published in it was carried out on the basis of: location of the observer in an educational space, distance in the study conducted, applied techniques of recording the picture, and the preferred temporal distance in the recording of a picture. The said analysis indicated the role played in the understanding of the world by an individual through: (a) one’s association with “places” which give the status of tamed space; (b) valid and methodologically proper recognition of reality ‘from near’ and ‘from afar’, and treatment of these perspectives as mutually complementary; (c) the will not to eliminate from the pictures of the world “its” gloomy elements: the problems of school: hard situations of socially and culturally excluded people; marginalised places; (d) readiness to bear responsibility for the quality of being “among” people and “for” them, for the present and future of the life of their world.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies