Namysł nad osobistymi przekonaniami na temat dziecka jako wyzwanie dla filozofii edukacyjnej nauczyciela (FEN) Reflection on personal beliefs as a challenge for teacher’s educational philosophy (TEP)
The article presents the construct of the teacher’s educational philosophy in relation to thinking about the child and the student. The analysis of different ways regarding teacher’s thinking about his own decisions and actions towards the child reveals the sources and the ways of creating a personal educational philosophy. Individual beliefs about the students, nature of their development, their minds, their knowledge and learning processes can contribute to the continuous reflection and crystallization of TEP. In the following text the attention was also paid on possible teacher’s pedagogies that may arise from the mentioned reflection.
Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies
Informacja
SZANOWNI CZYTELNICY!
UPRZEJMIE INFORMUJEMY, ŻE BIBLIOTEKA FUNKCJONUJE W NASTĘPUJĄCYCH GODZINACH:
Wypożyczalnia i Czytelnia Główna: poniedziałek – piątek od 9.00 do 19.00