Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Dzieci z rodzin zastępczych w szkole. Raport o współpracy rodziców zastępczych z personelem szkoły

Tytuł:
Dzieci z rodzin zastępczych w szkole. Raport o współpracy rodziców zastępczych z personelem szkoły
Children from foster families at school. Report on cooperation between foster parents and school personnel
Autorzy:
Ćwirynkało, Katarzyna
Bartnikowska, Urszula
Powiązania:
https://bibliotekanauki.pl/articles/1387894.pdf
Data publikacji:
2018-12-31
Wydawca:
Uniwersytet Gdański. Wydawnictwo Uniwersytetu Gdańskiego
Tematy:
foster children
foster parents
cooperation with school
school personnel
Źródło:
Problemy Wczesnej Edukacji; 2018, 43, 4; 77-85
1734-1582
2451-2230
Język:
polski
Prawa:
Wszystkie prawa zastrzeżone. Swoboda użytkownika ograniczona do ustawowego zakresu dozwolonego użytku
Dostawca treści:
Biblioteka Nauki
Artykuł
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
Children and youth from foster families more often – in comparison to general population – have disabilities, emotional and behavioural disorders (Minnisi in. 2006). Also, in their history of life they often experienced abuse and/or neglect, which may influence their later achievements (Kolankiewicz 2009; Bartnikowska, Ćwirynkało 2016). Foster parents often deal with challenges connected to raising their children. The paper is a research report in which the authors investigate the perceptions of foster parents concerning their cooperation with teachers and school personnel. In order to achieve this aim an interpretivist paradigm and phenomenographic method (Paulston 1993) was applied. Three focus group interviews were conducted with 21 foster parents of children and youth at school age. A qualitative analysis (Charmaz 2009) resulted in the identification of two thematic areas of parents’ perceptions of: (1) division of responsibility (perception of the role of a foster parent and school personnel in the process of their children’s education), (2) positive and negative aspects of foster parents’ experiences in the cooperation with school (personal and organizational level). Based on the results, recommendations on how to improve the cooperation between school and foster parents are proposed.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies