Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Pokój dziecięcy – czyli o pewnej możliwości interpretacyjnej

Tytuł:
Pokój dziecięcy – czyli o pewnej możliwości interpretacyjnej
Children’s room – means about a certain interpretation possibility
Autorzy:
Lewartowska-Zychowicz, Małgorzata
Powiązania:
https://bibliotekanauki.pl/articles/1387069.pdf
Data publikacji:
2019-03-31
Wydawca:
Uniwersytet Gdański. Wydawnictwo Uniwersytetu Gdańskiego
Tematy:
children’s room
space
identity
dispositive (dispositif)
Źródło:
Problemy Wczesnej Edukacji; 2019, 44, 1; 47-55
1734-1582
2451-2230
Język:
polski
Prawa:
Wszystkie prawa zastrzeżone. Swoboda użytkownika ograniczona do ustawowego zakresu dozwolonego użytku
Dostawca treści:
Biblioteka Nauki
Artykuł
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
The aim of the text is to present the potential of Foucault’s concept of dispositive for interpreting the space of a child’s room. I look for arguments in favor of this proposal in the concepts of the place by M. Eliade, P. Ricoer, and Yi-Fu Tuan, who combine creating a place with the process of constructing human identity. In reference to them, I assume that a child can create his own identity only if he has a chance to transform the space available to him. The analysis of the history of children’s room shows, however, that his space has always been created as a result of adults’ practices aimed at educational goals. Thus, the children’s room can be treated as dispositif, serving the governmentality of child.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies