Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Money for Nothing? Financing the 2016 and 2020 U.S. Presidential Nomination Campaigns

Tytuł:
Money for Nothing? Financing the 2016 and 2020 U.S. Presidential Nomination Campaigns
Autorzy:
Turek, Maciej
Powiązania:
https://bibliotekanauki.pl/articles/1375469.pdf
Data publikacji:
2020-12-01
Wydawca:
Uniwersytet Śląski. Wydział Nauk Społecznych
Tematy:
U.S. presidential nominations
campaign finance
money and elections
independent expenditures
Źródło:
Political Preferences; 2020, 27; 39-62
2449-9064
Język:
angielski
Prawa:
CC BY-SA: Creative Commons Uznanie autorstwa - Na tych samych warunkach 4.0
Dostawca treści:
Biblioteka Nauki
Artykuł
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
The aim of the paper is to analyze the relationship between campaign money and winning the 2016 and 2020 presidential nominations in the United States. While in the last two decades of the twentieth century candidates who raised most money almost always became major party nominees, the record is mixed for presidential cycles 2004-2012. By comparing various dimensions of campaign finance, including activities of candidates' campaign committees and outside groups, the Author demonstrates that while successful fundraising, resulting in dozens of millions of dollars at the disposal of candidates, seems necessary to run a competitive campaign, raising the most money is no longer pre-requisite for becoming major party presidential nominee.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies