The aim of the article is to increase the cognitive value in the area of political communication of Polish bishops during the presidential campaign in Poland in 2020, in particular to answer the question whether the Polish Episcopal Conference supported President Andrzej Duda politically in his candidacy for re-election. The research applied the analysis and synthesis method supplemented with elements of hermeneutics. The Polish Episcopal Conference remained an entity not politically involved at the level of institutional communiqués and did not support any of the candidates applying for the office of President of the Republic of Poland in 2020. The issue for further political and media research remains that of complementary forms of communication of the ecclesial institution and the way of expressing one's own electoral preferences, for example through the Catholic media.
Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies
Informacja
SZANOWNI CZYTELNICY!
UPRZEJMIE INFORMUJEMY, ŻE BIBLIOTEKA FUNKCJONUJE W NASTĘPUJĄCYCH GODZINACH:
Wypożyczalnia i Czytelnia Główna: poniedziałek – piątek od 9.00 do 19.00