The article describes the research process of student members of the Kharkov Small Academy of Sciences of Ukraine using differential equations in the study of natural phenomena. The studied issue was the dependence of the wind speed on the path it traveled into the thick of the forest. Mathematical problem was formulated practical and theoretical calculations were carried out. The work corresponds to certain areas and approaches to building training within the framework of STEM-education, which at the present stage of education development in Ukraine is actively discussed and is gradually being introduced into the learning process. STEM-education, scientifically-research activity, differential equalizations
W artykule opisano proces badawczy studentów z Charkowskiej Małej Akademii Nauk Ukrainy, wykorzystujących równania różniczkowe w badaniach zjawisk naturalnych. Badanym zagadnieniem była zależność prędkości wiatru od drogi, którą pokonywał on wędrując w głąb gęstego lasu. Sformułowano problem matematyczny i przeprowadzono obliczenia teoretyczne. Praca odpowiada określonym obszarom i podejściom STEM-edukacji, które na obecnym etapie rozwoju edukacji na Ukrainie są aktywnie dyskutowane i są stopniowo wprowadzane w proces nauczania. STEM-edukacja, naukowo-badawcza działalność, równania różniczkowe
Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies
Informacja
SZANOWNI CZYTELNICY!
UPRZEJMIE INFORMUJEMY, ŻE BIBLIOTEKA FUNKCJONUJE W NASTĘPUJĄCYCH GODZINACH:
Wypożyczalnia i Czytelnia Główna: poniedziałek – piątek od 9.00 do 19.00