Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Wykorzystanie czujników położenia wirnika w obwodzie regulacji prędkości silnika PM BLDC

Tytuł:
Wykorzystanie czujników położenia wirnika w obwodzie regulacji prędkości silnika PM BLDC
Application of rotor position sensors in PM BLDC motor speed control circuit
Autorzy:
Krykowski, K.
Hetmańczyk, J.
Powiązania:
https://bibliotekanauki.pl/articles/1375003.pdf
Data publikacji:
2005
Wydawca:
Sieć Badawcza Łukasiewicz - Instytut Napędów i Maszyn Elektrycznych Komel
Tematy:
silnik bezszczotkowy
silniki prądu stałego
silnik BLDC
czujnik
wirnik
regulacja prędkości
Źródło:
Maszyny Elektryczne: zeszyty problemowe; 2005, 72; 145-148
0239-3646
2084-5618
Język:
polski
Prawa:
Wszystkie prawa zastrzeżone. Swoboda użytkownika ograniczona do ustawowego zakresu dozwolonego użytku
Dostawca treści:
Biblioteka Nauki
Artykuł
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
The basic structure of electric drive control system contains current control circuit (inner loop) and speed control circuit (outer loop). Two criteria are used in setting current and speed controllers: symmetry and absolute value. In application, the goal is to limit the quantity of extra parts used with PM BLDC motors, which are usually small power motors. The simplification of the drive structure may be achieved, for instance, by eliminating tachogenerator and using rotor position sensor for calculating motor rotational speed. The rotor position signals are then converted into signals corresponding to motor's actual speed. The time interval between two rotor characteristic positions is inversely proportional to motor's rotational speed. The measurement delay changes with motor speed and the typical controller settings criteria cannot be applied, since they are based on assuming that time delay is constant. The paper presents a novel method of selecting speed controller with parameters changing with rotational speed. The controller design is shown. Proposed control system structure and method of selecting controller's settings ensure that the drive attains properties similar to those of a drive using speed controller system with symmetry criterion used. The theoretical considerations have been verified with help of computer model and laboratory tests.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies