Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Praca biograficzna w sytuacji poradniczej

Tytuł:
Praca biograficzna w sytuacji poradniczej
Biographical work in a counselling situation
Autorzy:
Mazurek, Emilia
Powiązania:
https://bibliotekanauki.pl/articles/1374995.pdf
Data publikacji:
2021-02-22
Wydawca:
Wydawnictwo Naukowe Dolnośląskiej Szkoły Wyższej
Tematy:
biografia, praca biograficzna, sytuacja poradnicza, trajektoria, uczenie się
biography, biographical work, counseling situation, trajectory, learning
Źródło:
Studia Poradoznawcze; 2020, 9; 354-367
2450-3444
Język:
polski
Prawa:
CC BY-SA: Creative Commons Uznanie autorstwa - Na tych samych warunkach 3.0 PL
Dostawca treści:
Biblioteka Nauki
Artykuł
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
Biografie ludzi żyjących w okresie ponowoczesności wychodzą poza dotychczasowe schematy i nie są już tak przewidywalne jak dotychczas. Człowiek, nie mając możliwości działania na podstawie sprawdzonych scenariuszy, coraz częściej poszukuje profesjonalnej pomocy w zakresie radzenia sobie z codziennością i projektowania swojej biografii. Sytuacja poradnicza opiera się na pomaganiu radzącym się w poszukiwaniach ich własnej tożsamości, przy założeniu, że aktywnie angażują się w ten proces. Celem artykułu jest przybliżenie własnej, andragogicznej refleksji nad pracą biograficzną wykonywaną przez radzącego się w sytuacji poradniczej, z odniesieniem do koncepcji pracy biograficznej Juliet Corbin i Anselma Straussa oraz koncepcji trajektorii Gerharda Riemanna i Fritza Schützego.

Biographies of people living in the era of postmodernism go beyond the established patterns and are no longer as predictable as before. A human being, unable to act on the basis of proven scenarios, is increasingly looking for professional help in dealing with everyday life and designing his/her biography. The counselling situation consists in helping a person in the search for their own identity, assuming that they are actively involved in the process of seeking advice. The aim of this article is to express my personal andragogical reflection on the biographical work performed by the person seeking advice in the counselling situation, with reference to the concept of the biographical work of Juliet Corbin and Anselm Strauss, as well as the concept of the trajectory of Gerhard Riemann and Fritz Schütze.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies