The article focuses on the issue of the possibility of using modern technologies in the education and pedagogical therapy of students with developmental dyslexia. The article draws attention to the difficulties experienced by students with developmental dyslexia in contact with modern technologies due to the specificity of their functioning, which consists in the fact that their problems “do not manifest themselves only within the letter system, but apply to all character systems (symbols), which exist to denote (naming, ordering) the existing reality. This also applies to codes that regulate the use of certain symbols, in other words – dyslexia causes difficulties with the use of symbols and the abstraction and application of rules for the use of these symbols. Both letters and numbers, notes, Morse code, numeric time stamping, etc”.
Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies
Informacja
SZANOWNI CZYTELNICY!
UPRZEJMIE INFORMUJEMY, ŻE BIBLIOTEKA FUNKCJONUJE W NASTĘPUJĄCYCH GODZINACH:
Wypożyczalnia i Czytelnia Główna: poniedziałek – piątek od 9.00 do 19.00