Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Kariera w świecie uczonych w czasach cywilizacji postindustrialnej

Tytuł:
Kariera w świecie uczonych w czasach cywilizacji postindustrialnej
A Career Within the World of Scholars in the Era of Post-Industrial Civilization
Autorzy:
Wiatrowski, Zygmunt
Powiązania:
https://bibliotekanauki.pl/articles/1373283.pdf
Data publikacji:
2016
Wydawca:
Uniwersytet Pedagogiczny im. Komisji Edukacji Narodowej w Krakowie. Instytut Spraw Społecznych
Tematy:
kariera
mistrz
uczeń
career
champion
student
Źródło:
Labor et Educatio; 2016, 4; 57-68
2353-4745
2544-0179
Język:
polski
Prawa:
Wszystkie prawa zastrzeżone. Swoboda użytkownika ograniczona do ustawowego zakresu dozwolonego użytku
Dostawca treści:
Biblioteka Nauki
Artykuł
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
W toku przeprowadzonych rozważań podjęto cztery zazębiające się problemy dotyczące: kariery zawodowej, kariery akademickiej, kariery naukowej i mistrza w obszarze nauki. Najbardziej dyskusyjna jest nazwa: kariera akademicka, bowiem nakazuje mówić tylko o studiach II stopnia oraz tzw. studiach jednolitych. Takie ustalenie i analizowanie problemów strukturalnych nastręczyło po drodze wiele trudności, przy tym miejscami zamazywało przejrzystość myślenia i dowodzenia. Autor tych rozważań uważa jednak, iż istota poszczególnych części opracowania zaakcentowana została wystarczająco dobrze i czytelnie. Podkreślone w konkluzji zazębiające się problemy – możliwe że zachęcą przynajmniej niektórych czytelników do zajęcia się nimi w kontekście ich wzajemnych powiązań, bowiem wszystkie one rzutują na współczesne rozumienie i uznawanie kategorii pojęciowej „kariera”.

With a progress of our deliberations, we took up four closely linked issues: a professional career, an academical career, scientific career and a mastery in the field of science. The most disputable of these, appears the notion of an academia career, since it is restricted only to second degree studies and the so-called full-time studies. The above agreement and our analysis of structural problems, has produced several obstacles on our way, not to mention that it bleared the overall clarity of thinking and understanding. The author of the aforementioned considerations, though, is of the opinion that the essence of the following sections concerning the paper, was highlighted clearly and legibly enough. In conclusion we stressed those closely linked issues – there is a good chance that some of readers could be encouraged to analyze them in the context of their interaction, as all of them affect our contemporary perception of “a career” as a notion.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies