Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Analiza pulsacji momentu elektromagnetyczego w bezszczotkowym silniku prądu stałego z zastosowaniem skośnych magnesów

Tytuł:
Analiza pulsacji momentu elektromagnetyczego w bezszczotkowym silniku prądu stałego z zastosowaniem skośnych magnesów
Torque ripple analysis in brushless DC motor with skewed magnets
Autorzy:
Korkosz, M.
Młot, A.
Powiązania:
https://bibliotekanauki.pl/articles/1372785.pdf
Data publikacji:
2010
Wydawca:
Sieć Badawcza Łukasiewicz - Instytut Napędów i Maszyn Elektrycznych Komel
Tematy:
moment elektromagnetyczny
pulsacja momentu elektromagnetycznego
moment zaczepowy
silnik bezszczotkowy prądu stałego
maszyna elektryczna
Źródło:
Maszyny Elektryczne: zeszyty problemowe; 2010, 88; 47-51
0239-3646
2084-5618
Język:
polski
Prawa:
Wszystkie prawa zastrzeżone. Swoboda użytkownika ograniczona do ustawowego zakresu dozwolonego użytku
Dostawca treści:
Biblioteka Nauki
Artykuł
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
The paper examine the prediction of cogging torque and electromagnetic torque in a brushless dc motor with a skewed magnet structure. The skew can readily be accounted for in a 3-D finite element (FE) model. This requires creation of a three-dimensional model with a fine mesh. I.e. a more workable alternative is to use two-dimensional multi-slice FE modeling, which comprises several cross-sections along the machine's shaft, so that each slice is a 2-D magnetic field problem. Additionally the influence of a segmented magnet rotor on the electromagnetic and cogging torque is investigated. In this case three-dimensional computations are used. The multi-slice FE model with skewed magnets and a segmented magnet rotor are used to compute cogging torque by the virtual work method. The FE simulations have been carried out with a multi-slice model comprising 5 slices and with a segmented magnet rotor comprising 2-3 segments. Using optimal magnet skew angle for a multi-slice model it has been shown that cogging torque can be reduced to 95% compared to a prototype (un-skewed motor) with the same average torque.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies