Oddziaływania tyflomuzykoterapeutyczne wspierające rozwój ruchowy dziecka z niepełnosprawnością wzroku Typhlo music therapy interventions supporting the motor development of a child with visual disability
The article discusses the possibilities of using music therapy to facilitate motor development of children with visual impairments. Cognitive functioning of children without vision implies certain psychophysiological, emotional and social problems, including substantial delay in motor development in comparison to non-impaired peers. Thanks to the integration of music with various forms of movement and the sonic and musical interaction between a music therapist and a child, it is possible to reduce the child’s psychomotor delay, and improve their orientation and locomotion in small and large spaces. The author, musician, teacher and music therapist, shares his observations and experiences gained during almost thirty years of workwith children at the Maria Grzegorzewska Lower Silesian Special Educational Centre No. 13 for the Blind and the Visually Impaired in Wrocław.
Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies
Informacja
SZANOWNI CZYTELNICY!
UPRZEJMIE INFORMUJEMY, ŻE BIBLIOTEKA FUNKCJONUJE W NASTĘPUJĄCYCH GODZINACH:
Wypożyczalnia i Czytelnia Główna: poniedziałek – piątek od 9.00 do 19.00