Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Porównanie wskaźników energetycznych przy energooszczędnej pracy silnika klatkowego, realizowanej przez skokową regulację napięcia

Tytuł:
Porównanie wskaźników energetycznych przy energooszczędnej pracy silnika klatkowego, realizowanej przez skokową regulację napięcia
A comparison of the energy indices in low-energy operation of a squirrel-cage motor, achieved in steps through regulation of the supply voltage
Autorzy:
Zieliński, W.G.
Powiązania:
https://bibliotekanauki.pl/articles/1372557.pdf
Data publikacji:
2011
Wydawca:
Sieć Badawcza Łukasiewicz - Instytut Napędów i Maszyn Elektrycznych Komel
Tematy:
silnik elektryczny
silnik klatkowy
regulacja napięcia
energooszczędność
Źródło:
Maszyny Elektryczne: zeszyty problemowe; 2011, 3, 91; 187-190
0239-3646
2084-5618
Język:
polski
Prawa:
Wszystkie prawa zastrzeżone. Swoboda użytkownika ograniczona do ustawowego zakresu dozwolonego użytku
Dostawca treści:
Biblioteka Nauki
Artykuł
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
Economic effectiveness of the operation of a propulsion system depends on energy indices of motors. Along with the type of operation, the load can vary greatly. Most induction motors operate at load which is considerably lower than their nominal load. Operation at small load or idle run has an adverse effect, when energy indices of the motor, such as power factor and energy efficiency, are very low. There is a need to improve these indices and establish conditions for optimum motor operation. If the motor's load is lower than its nominal load, supply voltage should be lowered to make the energy indices as high as possible. Thus, supplying the motor with voltage which varies depending on the degree of load brings positive results. At nominal load, the motor must by supplied with nominal voltage, however, as the load decreases, the voltage should be accordingly lowered. Lowering the supply voltage will result in decreased energy losses, which are connected with it, as well as increased energy efficiency and power factor. This leads to lower power consumption and thus to saving electric energy. The paper presents transients of current supplied from the mains, the power factor, and motor energy efficiency for various degrees of voltage changes ensuring the motor,s low-energy operation.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies